Živeti življenje in delati napake je ne samo bolj častno, temveč tudi bolj koristno kot preživeti življenje in delati nič. George Bernard Shaw
Napaka – katastrofa ali nekaj fascinantnega ?
Napake so pogost vzrok polemik. Cel šolski sistem nas uči, da so napake nekaj negativnega.
Slovenski pregovor pravi: »Na napakah se učimo!« Kako to da v praksi velikokrat delamo drugače.
O napakah razmišljamo prepogosto negativno. Napake so nevarne. V podejtju povzročajo stroške, stres, slabo sliko o podjetju. Preveč napak nas stane uspeha vsepovsod. Je res tako.
Veliko največjih izumov in odkritij je nastalo prav zaradi »napak«.
Aleksander Fleming prišel zaradi napake petkovega jutra
28. septembra 1928 do odkritja penicilina.
Šlo je za srečno naključje, ko je v laboratoriju v londonski bolnišnici St. Mary's Hospital v petrijevki gojil stafilokoke. Ker je petrijevko pustil po nesreči odprto, se je gojišče okužilo tudi s plesnijo iz rodu čopičastih plesni in ta je tvorila s prostim očesom vidno kolonijo. Okoli plesni se je pojavil kolobar zaradi zaviranja rasti stafilokokov. Fleming je predpostavil, da plesen izloča snov, ki zavira rast bakterij in povzroča njihovo lizo. Plesen je nacepil na drugo gojišče in iz čiste kulture je ugotovil, da gre za čopičasto plesen.
Danes to vrsto plesni poznamo pod imenom Penicillium notatum.
Spremenite svoj donos do napak. Napake so lahko za vas in podjetje velik vir informacij, če razvijemo primeren odnos do njih in do sodelavcev , ki »grešijo«.
Na kaj moramo biti še posebej pozorni pri toleriranju napak:
- Za vsako ceno ne narediti napake :To nas pripelje do ne sprejemanja primernega rizika, neodločnosti, in neinovativnosti. Dolgoročno to pomeni stagnacijo in zaviranje razvoja. Tega pa si danes nobeno podjetje ne more privoščiti.
- Skrivanje napak: Ko se že enkrat napaka zgodi, jo poizkušamo za vsako ceno prikriti, pomesti pod preprogo. Tak način ravnanja nas stane veliko časa, virov povzroča veliko stroškov. Stroški zaradi takšnih napak s časom samo še naraščajo.
Napak ne smete prepovedovati saj so koristen spremljajoči pojav pri procesu učenja in spremembah . Ali bi svojim majhnim otrokom tudi prepovedali delati napake?
Ravno v napakah s skrivajo priložnosti za nekaj novega. Iz napak se najbolje učimo. Kdo si pa želi vedno znova in znova delati napake? Osnova za profesionalne sisteme kvalitete je pravilen odnos in spremljanje napak. Najbolj uspešna podjetja so takšne procese razvila do perfekcije. Pa ne zaradi kaznovanja. Zaradi učenja!
Kako lahko vodje podprete in spodbujate delanje napak?
Tako, da zaposlenim dajete jasen in pozitiven signal, primerno povratno informacijo, ko naredijo napako. Dati jim morate priložnost , da se iz napake nekaj naučijo. Tako boste razvili pravilno kulturo napak in pripomogli k hitrejšemu razvoju podjetja. Sodelavci bodo motivirani za še hitrejši razvoj in napredek.
Ločiti moramo med napakami in napačnim vedenjem. Stalno ponavljanje istih napak pomeni napačno vedenje. Tu mora vsak vodja primerno kritizirati vedenje sodelavca zato, da ga čim prej spremeni. Pravilno izrečena kritika je najbolj zahteven razgovor s ciljem, da sodelavca motivira.
Naloga zahteva visoko senzibilnost in doslednost. Konkretni napotki so navedeni na kartici, sestavnemu delu naših vodstvenih treningov.
Delajte napake. Pri tem vam želim veliko uspeha.
Andrej Plevnik
trener, NLP master Coach
trener, NLP master Coach
Ni komentarjev:
Objavite komentar